ریشه کنی شپش ها تخصص ماست


چگونگی خلاص شدن از شر شپش سر

چگونه برای همیشه از شر شپش ها خلاص شویم؟

روش های مختلف درمانی برای خلاص شدن از شر شپش

 

هنگام آلوده شدن با شپش، اولین چیزی که می خواهید بدانید این است که چگونه از شپش های سر برای همیشه خلاص شوید خوشبختانه، محصولات بسیاری برای ریشه کن کردن شپش ها وجود دارد. برخی والدین به استفاده از درمانهای قدیمی و طبیعی ایمان دارند. البته استفاده از این روش ها به صبر و حوصله زیادی نیاز دارد و در این شرایط، کودکان کمترین همکاری را با والدین دارند به همین دلیل همیشه استفاده از شامپوهای تخصصی برای دفع شپش انتخاب اول خانوده ها خواهد بود.

 

بررسی انواع شامپو برای خلاص شدن از شپش

 

لوسیون

 

برخی شامپوها به صورت لوسیون عرضه می شوند. هنگام استفاده این شامپوها به صورت فوم روی مو قرار می گیرند، کل قسمت های مو را پوشش می دهند یکی از مواد به کار رفته در این شامپوها مالاتیون است که معمولاً در محصولات بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرد در مقادیر کم از این ماده به عنوان درمانی برای خلاص شدن از شپش سر و شپش بدن استفاده می شود.

 

این نوع شامپو شپش و تخم های شپش را می تواند از بین ببرد حالت فومی در این نوع شامپوها باعث می شود افرادی با موهای بلند و پرپشت به راحتی با مقدار کمی از آن شپش موی خود را از بین ببرند.

 

 

شامپو بر پایه اسانس

 

برای کسانی که به دنبال یک راه حل طبیعی تر هستند و البته می خواهند نتیجه مؤثری بگیرند استفاده از شامپوهای ساخته شده بر پایه اسانس ها یک انتخاب فوق العاده است این شامپوها ترکیبی از روغنهای طبیعی می باشد. یکی از مهمترین اسانس هایی که در این نوع شامپوها مورد استفاده قرار می گیرد اسانس اکالیپتوس است این اسانس بوی خوب و عملکرد فوق العاده ای دارد به طوری که بعد از 15 دقیقه تمام شپش ها را از بین می برد.

 

شامپو ضد شپش برای موهای حساس

 

این نوع شامپوها یک انتخاب عالی برای کودکانی است که دارای پوست حساس هستند. ابتلا به شپش ممکن است در برخی افراد منجر به ایجاد واکنش های آلرژیک در پوست سر شود به همین دلیل برخی تولید کننده شامپوهایی با فرمولاسیون متفاوت برای پوست های حساس فرموله کرده اند، به علاوه این نوع شامپوها عاری از هر گونه بوی قوی است.

 

شامپو ضد شپش به همراه موس مو

 

موس یکی از محصولات شکل دهنده و حالت مو به شمار می آید که به شکل کف و کرم مانند است. در برخی شامپو های ضد شپش از این ماده نیز استفاده شده است. این یک محصول عالی برای کودکانی است که در خانه، یک جا بند نمی شوند از آنجا به صورت موس است، چکه نمی کند این امر باعث می شود كه آن را به راحتی روی مو استفاده کرده به طوری که در چشم های كودك مبتلا به شپش نرود. همچنین می توان آن را به مدت بیشتری روی موی سر استفاده کرد. موس بوی خوشایندی دارد و برای خلاص شدن از شپش های بالغ و تخم های آن ها مؤثر است.

 

در ادامه به بررسی برخی مواد طبیعی و سایر روش هایی که برای از بین بردن شپش و تخم شپش مورد استفاده قرار می گیرند، می پردازیم.

 

مواد طبیعی برای از بین بردن شپش

 

اگر مایل نیستید که محصولات دارویی و انواع شامپو شپش را امتحان کنید و یک درمان طبیعی تر را ترجیح می دهید، می توانید از بین چندین روش طبیعی یک مورد را که بیشتر در دسترس است را انتخاب کنید.

 

استفاده از این مواد برای دفع شپش از نظر علمی اثبات نشده اند، بنابراین باید در هنگام استفاده مواظب باشید ممکن است آنها نتوانند از پس شپش ها در بیایند یا به طور همیشگی آنها را نابود کنند.

 

روغن درخت چای

 

روغن درخت چای حاوی موادی است که می توان از آن برای از بین بردن شپش استفاده کرد اما استفاده از آن به عنوان یک ماده طبیعی برای دفع شپش سر از طرف محققان تائید نشده است. اگر تصمیم دارید روغن درخت چای را برای درمان شپش امتحان کنید، باید مراقب باشید زیرا این محصول بسیار قوی است و می تواند عوارض جانبی خطرناکی به همراه داشته باشد. نباید از شکل خالص آن برای نوزادان، کودکان خردسال زیر 2 سال یا زنان باردار استفاده کنید.

 

همچنین گفته می شود که ترکیب روغن درخت چای رقیق شده با روغن اسطوخودوس و اسپری کردن آن روی موها، درست قبل از رفتن به مدرسه می تواند مانع از انتقال شپش به موی سر کودکان شود.

 

سرکه سیب

 

در بسیاری از موارد دیده شده است که از سرکه به ویژه سرکه سیب برای دفع شپش استفاده می شود اما استفاده از سرکه چقدر می تواند در ریشه کن کردن  و خلاص شدن از شپش مؤثر باشد؟ سرکه سیب در از بین بردن تخم های شپش موفق عمل می کند اما بر شپش های بالغ تأثیری ندارد.

 

اسید موجود در سرکه پوشش تخم شپش را از بین می برد و در نتیجه تخم ها به راحتی از مو جدا شده و می میرند. اما این ترکیب اسیدی فاقد قدرت لازم برای از بین بردن شپش های بالغ است اگرچه اسید استیک، چسبندگی آنها را به ساقه مو دچار اختلال می کند.

 

 

 

روغن زیتون

 

یک گزینه محبوب برای دفع شپش های سر، روغن زیتون است. بررسی برخی مطالعات نشان می دهد که روغن زیتون می تواند به عنوان یک درمان مؤثر برای شپش عمل کند. البته باید یادآور شد که هر بار استفاده از روغن زیتون به منظور دفع شپش، ممکن است بیشتر از هشت ساعت طول بکشد و همچنین روغن زیتون در از بین بردن تخم های شپش مؤثر نیست بنابراین برای پایان دادن به شپش سر، به یک ماده دیگر مثل سرکه برای نابودی تخم های شپش نیاز دارید.

 

دهانشویه

 

برخی از مردم باور دارند که دهانشویه در از بین بردن شپش های سر مؤثر عمل می کند و ماده مؤثره برخی مواد گیاهی استفاده شده در بعضی از دهانشویه ها، در از بین بردن شپش و ابتلا دوباره به شپش در زمان شیوع آن جلوگیری می کند. اگرچه دهانشویه می تواند منجر به خفه شدن شپش از طریق عدم دسترسی آن ها به اکسیژن شود، اما تخم های شپش می توانند زنده بمانند به همین دلیل استفاده از دهانشویه روشی کارآمد محسوب نمی شود زیرا تخم هایی که در سر وجود دارند به زودی هچ می شوند و مشکل وجود شپش در سر، حل نخواهد شد.

 

حرارت

 

اگر فکر می کنید می توانید شپش و تخم های شپش را با یک صاف کننده مو و یا سشوار از بین ببرید، بهتر است دوباره در مورد آن فکر کنید. درست است که گرمای زیاد باعث کشتن شپش ها می شود اما بیشتر آنها در نزدیکی و در فاصله ای حدود یک سانتیمتری پوست سر زندگی می کنند. استفاده از وسایلی مانند اتو مو و یا سشوار به مدت طولانی نزدیک به پوست سر، برای کودک مبتلا یه شپش می تواند خطرناک باشد همچنین میزان تأثیرگذاری این روش برای از بین بردن شپش و یا تخم شپش تائید نشده است . علاوه بر این، استفاده طولانی مدت از این وسایل ممکن است به موهای فرد مبتلا، آسیب جدی وارد کند.

 

استفاده از شانه ضد شپش

 

یکی از مؤثرترین روشهای درمانی غیر دارویی، شانه زدن موها با شانه ضد شپش است. شانه ضد شپش یک شانه مخصوص با دندانه های بلند است که فاصله دندانه های آن بسیار کم است. روی دندانه های شانه ضد شپش شیارهای ریزی وجود دارد که تخم های شپش را از لابلای موها بیرون می کشد. شانه ضد شپش را باید هر  روشی که برایخلاص شدن از شپش انتخاب می کنید، استفاده کنید

 

 

 

ترفندهایی برای جلوگیری از آلودگی مجدد به شپش

 

پس از خلاص شدن از شر شپش ها در سر و خارش ناشی از  آن، بهتر است برای پیشگیری از ابتلا دوباره به شپش، خانه را از وجود شپش پاکسازی کنید.

 

شانه، برس و لوازم جانبی مو مثل گیره یا کش مو را در آب گرم (حداقل 65 درجه سانتیگراد) تمیز کنید. تمام بالش ها، ملافه ها و اسباب بازی های لمس شده را نیز در آب بسیار گرم بشویید و حداقل 15 دقیقه  آن ها را در خشک کن بچرخانید.

 

تمام موارد غیر قابل شستشو که در معرض شپش بوده اند را به مدت چند روز در نایلون های پلاستیکی، با درب بسته نگهداری کنید.

 

فرش ها را به خوبی جاروبرقی بکشید.

 

اطمینان حاصل کنید که فرزندانتان برای از تماس سر به سر با دیگر همسالان، خودداری می کنند همچنین توضیح دهید که آنها باید از به اشتراک گذاشتن لوازم جانبی مو، کلاه، شانه یا برس خودداری کنند.

 

از دراز کشیدن و استفاده از بالش ها و پتوی فرد آلوده به مدت 48 ساعت جلوگیری کنید.

 

اگر در یک بازه زمانی مشخص قادر به دفع شپش ها نشدید، بهتر از از پزشکان برای ادامه درمان کمک بگیرید.

خرید شامپوی شپش کش - کلیک کنید


سفارش سم از طریق: