ریشه کنی شپش ها تخصص ماست


درمان شپش در کودکان

بهترین شامپوهای ضد شپش برای کودکان

بهترین مواد و شامپوها برای درمان شپش در کودکان چه هستند؟

 

دانستن این واقعیت که فرزندتان شپش دارد می تواند ناراحت کننده باشد. اما خوشبختانه امروزه راه های درمانی زیادی برای مقابله با این حشرات مزاحم و بیرون کردن آنها از زندگی و خانه وجود دارد. در ادامه نظرات و توصیه های بهترین متخصصان اطفال هیئت مشاوره سلامت در خصوص مواد موثر در از بین بردن شپش و نیز نکاتی مهم برای موثرتر کردن راه های درمان شپش در کودکان به اشتراک گذاشته می شوند.

 

پرمترین (نیکس)، از پرچمداران درمان شپش در کودکان

 

پرمترین یک ماده حشره کش به دست آمده از مواد شیمیایی مصنوعی "مانند عصاره های طبیعی گل داوودی" است. این ماده بر سیستم عصبی حشرات تاثیر می گذارد. ماده ای رایج در محصولاتی مانند اسپری های محافظ لباس و وسایل در مقابل آسیب حشرات است. لوسیون پرمترین 1% توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) برای درمان شپش سر کودکان 2 ماهه و بالاتر تایید شده است.

پرمترین ماده ای فعال در نیکس (Nix) و محصولی بدون نسخه می باشد که توسط متخصصان بیماری های عفونی اطفال و مشاوران سلامت توصیه می شود. پزشکان معتقدند که این محصول، شپش‌ های زنده و جوان که تازه از تخم بیرون می‌ آیند را می‌ کشد و روی موها باقی می ماند. بنابراین، می تواند به کشتن شپش هایی که در تخم ها روی مو باقی مانده اند، به محض بیرون آمدن ادامه دهد.

محصولات حاوی پرمترین بهتر است دوره دوم درمان 9 تا 10 روز پس از اولین درمان، مجدداً انجام شود.

 

پیِرترین (رید)

 

یکی دیگر از محصولات بدون نسخه توصیه شده توسط پزشکان، رید (Rid) است. این محصول با پیِرترین (Pyrethrin) فرموله شده و مشابه پرمترین است. با این تفاوت که به جای مصنوعی بودن، به طور طبیعی از گل داوودی مشتق شده است. ماده رید، شپش‌ های زنده را از بین می‌ برد. زمانی که محصول طبق دستور استفاده شود، ایمن و مؤثر است. پس از شستشوی محصول، فرآیند شپش‌ کشی متوقف می شود؛ بنابراین به دوره دوم درمان هم نیاز است.

چون پیِرترین یک عصاره طبیعی از گل داوودی است، افرادی که به گل داوودی حساسیت دارند، باید از مصرف آن اجتناب کنند. این محصول فقط برای سنین 2 سال و بالاتر تایید شده است.

مالاتیون (آوید)

 

مالاتیون، نام عمومی و تجاری لوسیون تجویزی برای درمان شپش سر آوید (Ovide) است. این ماده شپش های زنده و برخی از تخم های شپش را از بین می برد. این محصول، دارویی بسیار موثر است. اما باید از غشاهای مخاطی - مانند دهان و چشم - در حین استفاده دور نگه داشته شود. این امر توسط مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها (CDC) نیز تایید شده است. این مرکز همچنین خاطرنشان می کند که مالاتیون قابل اشتعال است و باید از منابع حرارتی مانند سشوار، سیگار الکترونیکی و شعله های آتش دور نگه داشته شود. طبق نظر این سازمان مالاتیون فقط باید در کودکان بالای 2 سال استفاده شود.  اگر یک هفته بعد، هنوز شپش زنده قابل مشاهده است؛ می توانید این درمان را دوباره اعمال کنید.

 

کیت تخم مرغی بدون آفت کش برای حذف شپش با نام LiceMD

 

محصول LiceMD  به والدینی که ترجیح می دهند جهت از بین بردن شپش از محصولات حاوی پیرتروئید استفاده نکنند، توصیه می شود. این محصول یک پلیمر متشکل از پایه سیلیکون است که ضمن لخت کردن موها، به از بین بردن شپش نیز کمک می کند و محصولی غیر سمی و بی بو است. برای موثر بودن محصول، استفاده از آن باید بر اساس برنامه باشد.

 

لوسیون ایورمکتین (اسکلایس)

 

اسکلایس (Sklice) محصولی توصیه شده بسیاری از پزشکان و موسسات است. موسسه پزشکان خانواده آمریکا (AAFP) این لوسیون را برای افراد بالای 6 ماه توصیه می کند. همچنین خاطرنشان می شود که ماده فعال آن، یعنی ایورمکتین، نگرانی های مربوط به حساسیت های عصبی یا اشتعال پذیری سایر مواد فعال را ندارد. AAFP تجویز این محصول را ایمن، مؤثر و آسان می داند. با این حال، هزینه بیشتری نسبت به سایر روش های درمان‌ بدون نسخه نیاز دارد.

اسپینوساد

 

اسپینوساد (Spinosad) برای درمان شپش کودکان بزرگتر از ۴ سال تایید شده است. این محصول یکی دیگر از داروهای موضعی است که عوارض جانبی کمی دارد. اسپینوساد یک داروی مایع است که برای پوست سر، مو و پوست استفاده می شود. پس از مصرف اسپینوساد، محصول باید 10 دقیقه روی مو بماند و بعد کاملاً شسته شود. در صورتی که یک هفته پس از فرایند درمان اولیه، باز هم شپش زنده وجود داشته باشد؛ مرحله دوم درمان توصیه می شود. برای کودکانی که موهای بلند یا ضخیم دارند، ممکن است کل محصول بطری برای پوشاندن پوست سر و مو لازم باشد. اسپینوساد معمولاً مؤثر است به شرطی که روند درمان تکرار شود.

 

چه زمانی باید برای درمان شپش در کودکان به پزشک مراجعه کرد؟

 

اگر فرزندتان شپش دارد، لازم است با پزشک خود مشورت کنید و از دستورالعمل های او برای درمان پیروی کنید.«علاوه بر محصولات درمان شپش، حذف دستی شپش با استفاده از شانه‌ های پاک‌ کننده یا ضد شپش نیز توصیه می‌ شود. زیرا هیچ محصولی در کشتن شپش 100 درصد موثر نیست». والدین باید قبل از انتخاب درمان بدون نسخه با پزشک اطفال خود مشورت کنند و در صورت عدم موفقیت در درمان نیز باید با پزشک اطفال خود در ارتباط باشند.

خرید شامپوی شپش کش - کلیک کنید


سفارش سم از طریق: