ریشه کنی شپش ها تخصص ماست


تکنیک های استفاده از شانه ضد شپش

تکنیک های استفاده از شانه ضد شپش

چگونگی استفاده از شانه ضد شپش برای از بین بردن شپش

 

شپش ­ها چگونه موجوداتی هستند؟

 

شپش ­ها حشراتی بسیار ریزی هستند که می توانند هر کسی را مبتلا کنند؛ هر شخصی که در سر خود مو داشته باشد می تواند به شپش سر مبتلا شود؛شپش ­ها بال ندارند و نمی­توانند پرواز کنند یا بجهند با این وجود با سرعت بسیار زیادی در میان موهای خشک حرکت می­کنند و همین امر دیدن آنها را دشوار می­کند؛ شپش­ها نمی توانند مدت زیادی را خارج از سر میزبان خود سپری کنند زیرا این حشرات زندگی انگلی دارند و برای زنده ماندن به تغذیه از خون انسان وابسته اند.

 

شپش­های بالغ حدود 30 روز زندگی می­کنند و روزانه 5 تا 10 تخم می­گذارند. تخم­ها که توسط شپش ماده در فاصله نزدیکی از پوست سر، به تارهای مو چسبانده شده اند، طی 6 تا 13 روز هچ می شوند؛ نمف ها یا نوزادان شپش خارج شده از تخم ها، در طول 7 تا 15 روز به مرحله بلوغ می­رسند و قادر به تخمگذاری می شوند.

 

چگونه گرفتار شپش می شویم؟

 

شپش­ها آفاتی مسری هستند و معمولاً از راه تماس مستقیم مو با موهای فرد مبتلا به شپش، منتقل می شوند، این روش انتقال شپش به ویژه در زمان بازی کودکان با یکدیگر بیشتر اتفاق می افتد؛ به اشتراک گذاشتن برس، شانه و لوازم مرتبط با مو نیز هرچند به میزان کمتر، اما ­روش دیگری برای انتشار این آفات می باشد؛ شپش ها در سر تخمگذاری می کنند و تخم هایشان را به ساقه موها می چسبانند؛ پس از خارج شدن نوزادان شپش از تخم ها، پوسته تخم که اکنون خالی شده است به شکل چسبیده به ساقه مو باقی می­ماند؛ اگر تخم شپشی که در لابلای موها یافته اید بیش از دو سانتیمتر از پوست سر فاصله داشته باشد، به احتمال زیاد خالی است؛ یعنی شپش درون آن متولد شده است؛ این پوسته ­ها سفید و شبیه به شوره سر هستند؛ می­توان به کمک یک شانه مخصوص شپش از شر آن ها خلاص شد.

 

 

چه زمانی باید احتمال وجود شپش سر را بررسی کرد؟

 

ابتلاء به شپش سر همیشه باعث ایجاد خارش نمی­شود، بنابراین برای درمان هر چه سریعتر این آفات باید هفته ­ای یک بار بعد از شستشوی مو، سر را از نظر وجود شپش مورد بررسی قرار دهید؛ در ادامه شرایطی را که در آن احتمال ابتلاء به شپش بالاتر است نام برده ایم، در این شرایط نیز بررسی مو در جستجوی شپش سر ضرورت دارد.

 

  • اگر همبازی­ های کودکان شما دارای شپش سر هستند.

 

  • زمانی که یکی از اعضای خانواده دچار شپش سر شده است.

 

  • وقتی شخصی بیش از حد معمول سر خود را می خاراند.

 

برای درمان شپش، چه مواردی مورد نیاز است؟

 

آنچه برای ریشه کنی شپش ها نیاز دارید، یک شامپو ضد شپش استاندارد، مقداری نرم کننده موی سر و شانه­ ای با دندانه بسیار ریز و متراکم برای گیر انداختن بهتر شپش و تخم شپش در مو است؛ همچنین هنگام اقدام برای ریشه کنی شپش به مقداری دستمال یا حوله کاغذی احتیاج خواهید داشت.

 

شانه ضد شپش چیست؟

 

یک شانه ضد شپش شانه ای با دندانه های ریز و به شدت متراکم است؛ نوک هر یک از دندانه ها اندکی شیب­دار است که باعث می­شود شپش­ها راحت­تر از سطح مو جدا شوند و در میان دندانه های شانه به دام بیفتند؛ دسترسی به شانه ضد شپش کار سختی نیست زیرا این شانه ها در بسیاری از مراکز بهداشتی و داروخانه ­ها ارائه می شوند.

 

 

شانه ­ضد شپش، مزایا و معایب استفاده از آن

 

یکی از گزینه­ های درمان آلودگی شپش سر، استفاده از شانه های ضد شپش است؛ شانه کردن موها با استفاده از یک شانه فلزی ضد شپش با کیفیت، در صورتی که با دقت بالا و بر اساس اصول ذکر شده در این مقاله انجام شود؛ می­تواند روشی بسیار مؤثر برای از بین بردن شپشها باشد.

 

شانه زدن می­تواند در کنار استفاده از درمان­های بدون نسخه شپش مانند شامپو های ضد شپش حاوی پرمترین یا پیرترین انجام پذیرد؛ آنچه که احتمال موفقیت این روش را افزایش می دهد، یک شانه ضد شپش مناسب، استفاده از تکنیک درست و صبر و پشتکار در انجام مکرر روش درمانی است.

 

با وجودی که استفاده از شانه‌ ضد شپش‌ یکی از مؤثرترین روش های درمانی این آفات است، اغلب افراد به دلیل طاقت فرسا بودن این درمان، استفاده از محصولات ضد شپش شیمیایی را ترجیح می دهند؛ زیرا استفاده از روش های شیمیایی بسیار راحت تر است و معمولاً پس از دو بار استفاده نتیجه مطلوب از آن ها حاصل می شود؛ در عوض برای بسیاری از افراد آسان نیست که برای درمان شپش تنها به استفاده از شانه ضد شپش اکتفا کنند چرا که این روش حتی اگر به درستی انجام شود، بسیار خسته کننده و وقت گیرخواهد بود؛ با تمام این اوصاف شانه مخصوص شپش روش درمانی خوبی برای برطرف کردن مشکل شپش است زیرا بر اساس مطالعات انجام شده، شانه ضد شپش بهترین ابزار است که می تواند برای یافتن و از بین بردن شپش­های زنده مورد استفاده قرار گیرد.

 

چگونه از وجود شپش در موها مطلع شویم؟

 

انجام این کار طی چند گام ساده امکانپذیر خواهد بود.

 

یک >> موها را به حد کافی بشویید.

 

دو >> موها را به مقدار کافی از نرم کننده موی سر آغشته نمایید به طوری که کل موها به طور کامل با نرم کننده پوشانده شود.

 

سه >> ابتدا از یک شانه یا برس معمولی برای باز کردن گره مو استفاده کنید.

 

چهار >> با استفاده از یک شانه ضد شپش، موهای آغشته به نرم کننده را از ریشه تا انتهای ساقه مو به طور کامل شانه کنید؛ در حین شانه زدن همواره دندانه­ های شانه ضد شپش را ابتدا با پوست سر تماس دهید، این کار کمک میکند هیچ شپشی از دندانه های شانه در امان نباشد.

 

پنج >> می­توانید سر خود را در سینک خم کنید و موهایتان را از پشت سر به جلو در سینک شانه کنید یا اینکه این کار را در حالت نشسته و از جلوی سر به سمت عقب انجام دهید.

 

شش >> اگر در حین شانه زدن، شانه ضد شپش در بین گره های مو گیر­ کند باید از میزان بیشتری نرم کننده استفاده کنید.

 

هفت >> بعد از هر بار شانه زدن مو ها، شانه را با استفاده ازیک دستمال کاغذی پاک کنید و ببینید که آیا شپشی در دستمال وجود دارد یا خیر.

 

هشت >> مطمئن شوید که کل سر را شانه کرده و پس از هر بار شانه‌ کردن شانه را چک می­کنید، در صورت یافتن شپش، درمان شپش را آغاز کنید.

 

اگر در حین معاینه به شپش برخوردید:

 

کلاه­ ها، بالش­ ها، شانه‌­ ها و برس­ های مو که در طی 2 روز گذشته با سر تماس داشته ­اند را با آب داغ و صابون بشویید.

 

وسایلی را که برای بررسی شپش­ از آن ها استفاده کرده ­اید، به کمک آب داغ و صابون تمیز کنید.

 

تمیز کردن خانه در این شرایط چندان ضرورتی ندارد زیرا شپش ها دور از میزبانشان زیاد دوام نمی آورند.

 

در یک جدول روزهایی را که در آن با استفاده از شانه ضد شپش یا سایر روش ها به بررسی شپش های سر پرداخته اید، مشخص کنید؛ این کار به دریافت نتیجه بهتر از روش های درمانی شپش کمک می کند.

 

نکات مهم در درمان شپش سر:

 

بعد از هر بار استفاده از شانه ضد شپش، آن را در آب گرم بشویید و برای استفاده مجدد آماده نمایید.

 

 

در حین استفاده از شانه‌ ضد شپش و پس از هر بار حرکت دادن شانه در میان موها برای جلوگیری از بازگشت شپش ها به تارهای مو، شپش های گیر افتاده در دندانه های شانه‌ را به کمک یک دستمال کاغذی یک بار مصرف پاک کنید.

 

در هر نوبت استفاده از شانه ضد شپش حتماً کل موها را شانه بزنید.

 

پس از اینکه تمام موها را شانه زدید موها را آبکشی کنید تا نرم کننده کاملاً از موها پاک شود.

 

مرتباً مراحل را هر 4 روز یک بار و برای مدت دو هفته تکرار کنید تا مطمئن شوید که شپش­های جدید در نتیجه هچ شدن تخم های شپش باقی مانده روی موها، بوجود نیامده اند.

 

اگر پس از چهار روز شانه کردن، باز هم شپش در موی سر وجود داشت دوباره این عمل را تکرار کنید.

 

خرید شامپوی شپش کش - کلیک کنید


سفارش سم از طریق: